Neutrale Rollen

Uitleg van het spel, inclusief de rollen en de handleiding voor de spelleider.
Plaats reactie
ArjendeJong
Site Admin
Berichten: 94
Lid geworden op: 01-06-2012 15:52

Neutrale Rollen

Bericht door ArjendeJong » 01-06-2012 17:08

Op alfabet, de Neutralen winnen als ze overblijven, dus als alle mensen met goede rollen dood zijn, winnen ze, of als alle mensen met een slechte rol dood zijn winnen ze.

Heks
Eigenschappen:
De heks heeft twee drankjes die ze kan gebruiken:
Een doodsdrankje: hiermee kan ze een zelfgekozen personage vermoorden.
Een levensdrankje: hiermee kan ze een zelfgekozen nacht een slachtoffer van de weerwolven redden.
Beperkingen:
De heks geeft enkel op welke nacht ze iemand wilt redden, niet wie ze wilt redden. Wie die nacht de lunch was zal dan gered worden. Het drankje biedt geen bescherming tegen de actie van de welp.
De heks krijgt van de spelleider te horen wie ze gered heeft.
De heks kan het levensdrankje niet aan zichzelf toedienen.
De heks kan enkel in de nacht iemand vermoorden.
De heks heeft van beide drankjes maar 1 drankje.
De heks sterft als de priester zijn flesje heilligwater op haar gooit in de dag.
Tijd van actie:
De nacht.

Hypnotiseur
Eigenschappen:
De hypnotiseur kan 2x in het spel iemand hypnotiseren.
Degene die in de nacht gehypnotiseerd wordt, krijgt van de spelleider te horen dat hij gehypnotiseerd is.
De gehypnotiseerde is verplicht om op de persoon te stemmen, die de hypnotiseur aangeeft.
Beperkingen:
De hypnotiseur kan maar 2x in het spel iemand hypnotiseren.
De hypnotiseur kan een bepaald persoon slechts 1x hypnotiseren.
De hypnotiseur kan zijn slachtoffer niet zijn veteranenstem laten inzetten.
Tijd van actie:
De nacht.

Rookmaker
Eigenschappen:
De rookmaker kan één nacht alles verduisteren. Hierbij kan hij kiezen om alle acties van de goeden OF de slechte spelers te doen mislukken. Hij is wel overhevig aan de actie van de yeti mocht die buitenkomen. Daarnaast zullen alle goede acties van een speler die door een gezegende speler gezegend werd nog steeds lukken. Indien de mislukte actie beperkt bruikbaar is (bijvoorbeeld de ooggetuige of de sjamaan), krijgt de gebruiker deze actie niet meer terug.
Beperkingen:
De rookmaker kan slechts één nacht verduisteren. Hierbij moet hij kiezen tussen het verstoren van de goede of slechte spelers.
De rookmaker is onderhevig aan de yeti, mocht die buitenkomen.
De rookmaker kan zichzelf niet beschermen tegen de moord van de welp of als lunch van de wolven.
Spelers die gezegend werden kunnen nog steeds goede acties uitvoeren.
De rookmaker heeft geen invloed op neutrale spelers.
Tijd van actie
De nacht.
Homo sapiens non urinat in ventum

Plaats reactie